O czym może świadczyć ból łokcia?

Stawem łokciowym operujemy niemal ciągle, dlatego jeśli pojawia się w tej partii ciała dokuczliwy ból, to warto jak najszybciej udać się do specjalisty. Co może być głównym powodem tego rodzaju dolegliwości? Przyczyn dyskomfortu w łokciu może być wiele, dlatego na podstawie pierwszych symptomów trudno wskazać główny powód. Mikrourazy powstające w wyniku monotonnie powtarzanych czynności? Złamania, zwichnięcia, zapalenia, a może zwyrodnienia? W wielu przypadkach najczęściej konieczna jest profesjonalna diagnostyka.

Kto jest narażony na chroniczny ból łokcia?

Ortopedia zna wiele przypadków, które stały się późniejszą przyczyną dolegliwości w stawie łokciowym. Istnieją zawody, w których pracownicy w szczególności są na to narażeni. Na ból łokcia skarżą się często mechanicy, którzy nieustannie wkręcają lub wykręcają śruby czy też informatycy, programiści piszący przez wiele godzin na klawiaturze. W świecie sportu problem ten dotyka głównie tenisistów, dlatego często mówi się o przypadłości zwanej łokciem tenisisty.

Złożoność dolegliwości stawu łokciowego

Do niedawna ból łokcia sprawiał wiele problemów specjalistom. Najczęściej komplikacje występowały już na etapie postawienia prawidłowej diagnozy. Podawanie leków, steryd minimalizowało dyskomfort, ale pacjent w dalszym ciągu nadwyrężał uszkodzony łokieć. Ostatecznie w takich przypadkach konieczna była chirurgia ręki. Poznań i inne duże miasta w Polsce stały się lokalizacjami dla wybitnych specjalistów, którzy zaczęli stosować zabiegu mające właściwości regeneracyjne dla stawu łokciowego.

Najpopularniejsze sposoby leczenia schorzeń w okolicy łokcia

Okazuje się, że największą skutecznością charakteryzują się zabiegi fizjoterapeutyczne. Pomocne w leczeniu są ultradźwięki, krioterapia, jonoforeza oraz fachowo wykonany masaż. Stosuje się też ortezy czy plastrowanie (taping), obie metody są w stanie odciążyć staw łokciowy. W przypadkach szczególnie zaawansowanego bólu łokcia konieczne jest leczenie operacyjne.