Odczuwasz ból kolana? Wykonaj badanie USG stawu kolanowego

Wykonanie badania USG pozwala na uzyskanie szybkiej diagnozy stanu pourazowego praktycznie w obrębie całego ciała. Tym sposobem lekarze są w stanie wykluczyć uszkodzenia więzadeł oraz ścięgien. Doświadczony diagnosta na tej podstawie może ocenić faktyczny stan i stopień zaawansowania urazu. USG doskonale sprawdza się w przypadku dolegliwości stawu kolanowego. Kiedy warto zgłosić się na tego rodzaju badanie?

USG dla młodszych i starszych pacjentów

Ból odczuwany w okolicach kolana może być spowodowany urazem, na schorzenia tego typu podatne są przede wszystkim osoby starsze oraz uprawiające aktywność fizyczną. W szczególności młode osoby, które rozpoczynają karierę sportową mogą napotkać dolegliwości w stawie kolanowym i poznają co to ból kolana. Oprócz tego, badanie USG wykonuje się również w przypadku zapaleń bakteryjnych, uszkodzeń metabolicznych czy też przewlekłych schorzeń. Ponadto jest to nieoceniona pomoc przy bólach reumatologicznych.

Badanie skuteczniejsze niż RTG

Dlaczego wielu diagnostów jest zwolennikami badania USG? Konin, Warszawa, Łódź to miasta, w których specjaliści uważają, że to metoda dużo skuteczniejsza od RTG. Ten drugi rodzaj badań nie pozwala na dokonanie dokładnej oceny stanu torebki stawowej, ścięgna czy też więzadła. Różnicowanie wysięku od łuszczki zapalnej w obrębie stawu, rozpoznawanie pęknięć ścięgien oraz dokonanie trafnej diagnozy przerostu błony maziowej czy wysięku, to tylko kilka możliwości, które uzyskamy po poddaniu się badaniu USG.

Jak przebiega badanie USG?

Pacjent w żaden sposób wcześniej nie musi przygotowywać się do USG. Diagnoza odbywa się w pozycji leżącej i wykonuje ją fizjoterapeuta. Gdańsk to lokalizacja, w której otwarto bardzo dużo gabinetów badających dolegliwości ultrasonografem. Podczas USG kolana konieczne jest zmienianie pozycji ułożenia kończyny, to badanie dynamiczne, które pozwala na uzyskanie wielu przydatnych informacji podczas obserwacji. Diagnostyka trwa kilkanaście minut i jest zupełnie bezbolesna.